انواع مختلف درب و پنجره های آلومينيومی
نوشته شده توسط : تیموررضائی شهریور

انواع مختلف درب و پنجره های آلومينيومی

 

آلومينيوم ساده (Normal)

آلومينيوم ترمال بريک (Thermal Break)

چوب آلومينيوم (ALU Wood)

 

در پنجره‌هاي آلومينيومي با تکيه بر چند اتصال رايج به خصوص يراق آلات پيچ و پرچي و همچنين پانچ با استفاده از لقمه‌هاي توپر آلومينيومي قدرت اتصال به نحوي فوق‌العاده بالاست.

يراق‌آلات مستقيماً به فلز آلومينيوم متصل هستند.

 

رنگهاي پودري الکترواستاتيک با تنوع فوق‌العاده بيش از 200 رنگ متنوع را در اختيار مصرف‌کنندگان پروفيل آلومينيوم مي‌گذارد که در کوره سخت شده و ضد ضربه و ريختگي است. علاوه بر آن تنوع و زيبايي يک سيستم پوشش و رنگ‌ آميزي ديگر يعني آنادايز تنها در آلومينيوم قابل استحصال است.


پروفيل‌هاي آلومينيوم با رنگ‌هاي چاپي و سخت‌شدن در کوره دوام و زيبايي دو چنداني دارد.

کارخانه های تولید کننده پنجره های آلومینیومی، به بسیاری از درب ها و پنجره های  آلومینیومی، THERMAL را اضافه می کنند. این BREAK یک نوار پلیمری است که وارد FRAME یا SASH می شود. این ماده میزان عایق بودن پنجره ها را افزایش می دهد.

امروزه استفاده از فریم های آلومینیومی به علت شکل پذیری بالا و سبکی متداول شده است چرا که با افزوده شدن تعداد شیشه های موجود، لازم است به طریقی وزن ساختمان را کاهش دهیم و لذا در این مقوله آلومینیوم فلز مناسبی به نظر می رسد. همچنین استفاده از پرده کرکره های عایق در فصول سرد باعث محدودیت در تلفات انرژی  بالاخص در هنگام شب خواهد شد.

علاوه بر ان تنوع وزیبایی یک سیستم پوشش ورنگ آمیزی یعنی آنادایز تنها در آلومینیوم قابل استحصال است.

سیستم پنجره های آلومینیوم با برخورداری از تنوع زیاد در فرم، رنگ و گستردگی استفاده از یراق آلات و تنوع بازشو، نیازهای صنعت ساختمان را برآورده ساخته است.

در سیستم پنجره های ترمال بریک (Thermal Break) ارتباط سطح بیرونی با سطح داخل پنجره توسط یک لایه پلی آمید بعنوان عایق حرارتی از یکدیگر جدا گردیده است. پنجره آلومینیومی دارای ضخامت و فریم های گوناگونی هستند که با توجه به نیروهای وارده از وزن شیشه به فریم و نیروهای وارده در اثر باز و بسته نمودن لنگه بازشو، نوع پروفیل های مصرفی بر اساس استاندارد تعیین می گردد.

ابتدا پروفیل ها و قطعات در بسته های خاص قرار می گیرند، سپس این بسته ها بوسیله جرثقیل وارد وان های مختلف شده و پس از طی زمان مشخص غوطه وری در هر یک مواد وان بعدی منتقل میگردند تا عملیات زیرسازی کامل شود. پروفیل ها پس از خشک شدن آماده رنگ پذیری میباشند.

از حمام های کروماته برا ی شستشوی شاخه های آلومینیومی قبل از آستر کاری و رنگ زدن استفاده می شود.

از لعاب های آکرلیکی و پلی استری برای رنگ کردن شاخه های آلومینیومی و بدون روکش استفاده می شود.





:: برچسب‌ها: پنجره aluminum ,
:: بازدید از این مطلب : 1012
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 30 شهريور 1393 | نظرات ()
مطالب مرتبط با این پست
لیست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه: